vrijdag 7 september 2007

Mijn eerste indruk van het PopUp boek

Ik vind dat het boek een erg moderne indruk geeft. De titel 'PopUp' staat groot op de voorkant van het boek, vervolgd door de subtitel en de auteur. De kleuren die je op het boek kunt vinden zijn: fris geel-groen, zilver-grijs en wit. De titel (PopUp), subtitel (De botsing tussen oude en nieuwe media) en auteur (Henk Blanken & Mark Deuze) staan in het zwart geschreven. Verder is het boek bedekt met zo'n veertig termen uit de media als: 'Open source', Avaters en Vloeibare journalistiek. De termen staan in verschillende lettergrote en grijstinten horizontaal verspreid over de kaft. Als je de achterkant van het boek bekijkt zul je merken dat deze termen uit de media ook op de achterkant staan, alleen staan ze nu in spiegelbeeld. Ik heb een voorgevoel dat de dingen die op de kaft geschreven staan ook terug zullen komen in de inhoud van dit boek.
Het boek gaat denk ik over het feit dat veel oude media door nieuwe media vervangen word. En over wat de mogelijkheden zijn met de nieuwe media.

Geen opmerkingen: